Zastava siriških planinara na vrhu Evrope

Nikola Bobić – Sada znam da mogu da sanjam i o većim i višim planinama          -Planinarenjem se bavim od svoje treće godine. Prvi dodir sa visokogorstvom, planinarenjem po planinama višim od 2000 m nadmorske visine, sam imao još u osnovnoj školi kada sam proveo nedelju dana na Prokletijama, spavao u šatoru, jeo katunski sir i peo stenovite vrhove ove prelepe planine. Osećaj slobode, direktan dodir sa prirodom, druženje sa planinarima i osećaj zadovoljstva pri izlasku na visoke vrhove su moj motiv da se i danas bavim planinarenjem. Do sad sam se peo na mnogo planina, u poslednje vreme planine su sve više, a moja glad za adrenalinom sve veća. Kada sam pre dve godine popeo Grosglokner (3798 mnv), najviši vrh austrijskih Alpa, verovao sam da u skorijoj budućnosti neću imati priliku da penjem nešto više i zahtevnije od toga – počinje svoju priču mladi Sirižanin, Nikola Bobić.b4e06f9f-0d7e-47c9-b856-ee560e003a50         -Krajem prošle godine raspisan je konkurs za sufinansiranje mladih planinara za ekspediciju na Kavkaz. Iako mi takav poduhvat uopšte nije bio pojmljiv, ne razmišljajući mnogo prijavio sam se. Počele su pripreme, kao trening i kvalifikacije za ekspediciju izvedeno je oko deset akcija po najvišim vrhovima Balkana. Prošao sam na konkursu… Do juče sam smišljao kako da idem na neki alpski vrh, možda čak i MonBlan, a sad odjednom moram da se suočim sa nečim mnogo većim! – nastavlja priču Bobić.Kazbek - zastava                                 -Ekspedicija „Kavkaz 2016“ je izvedena od 1. do 17. jula 2016. u organizaciji Planinarskog kluba Balkan iz Beograda. Učestvovalo je 27 planinara, penjali smo dva vrha, jedan od najviših vrhova Gruzije, Kazbek (5033mnv) i najviši vrh Evrope, Zapadni Elbrus (5642 mnv) koji se nalazi u Rusiji. Na Kazbek je izašlo 26 planinara, a na Elbrus 25 što je veliki uspeh. Glavni vodič bila je Milanka Arsić, pored nje imali smo još jednog vodiča, lekara i 3 člana Gorske službe spasavanja – ističe Nikola.           -Visoke planine se penju više dana i pri tom se rade aklimatizacioni usponi, izlazak na veću visinu i povratak na niže, kako bi se telo postepeno navikavalo na visinu. I pored toga većina ljudi ima veće ili manje simptome visinske bolesti, koji nisu ni mene zaobišli. I pored otežanog disanja, glavobolje, gubitka snage i mučnine uspeo sam da se popnem na Kazbek. Penjanje Kazbeka je bila dobra visinska priprema za Elbrus, tako da je penjanje na ovu 600m višu planinu prošlo skoro bez tegoba. Veći problem je bila hladnoća, na vrhu je temperatura bila ispod -20 stepeni Celzijusa sa vetrom preko 50 km na sat, što još više pospešuje podhlađivanje. Dve jakne i tri para rukavica nisu sasvim dovoljni da zadrže toplotu u takvim uslovima. Zato sam na vrhu proveo samo nekoliko minuta, ali se za tih par minuta se na najvišem vrhu Evrope zavijorila zastava Planinarskog kluba „Sirig“, možda je i neka suza kanula u sneg… – seća se siriški planinar.da83232e-36ee-4d25-8aca-b0d0c9fd9679        -Mnogi planinari sa kojima sam bio na ekspediciji su govorili da su ispunili san, ja moram da priznam da nisam ni sanjao da ću popeti Elbrus. Na ekspediciji sam mnogo toga naučio, između ostalog i to da planine ne penje snaga nego volja, zato sada znam da mogu da sanjam i o većim i višim planinama – zadovoljno završava Nikola Bobić, a nama ostaje samo da mu od srca čestitamo!Kazbek(5033mnv) - izlazak na vrh